formex 2014 rapport N°2
Som Visual Merchandiser så kikar man på mässor och montrar mer än bara i produktnivå – jag kikar också mycket på det visuella i form av själva attraktionsvärdet på montern – vad ser man – vad signalerar företaget – finns det utstickande detaljer och en massa annat
Nude Audio hade en utstickande monter – men även en utstickande produkt!
En trådlös snygg och annorlunda högtalare till tex iPhone – gjord för rörelse… Nude Move!
Photo by Maliin Stoor
Själva designen på högtalaren känns ny och rätt – trevligt med snöret som ger en till funktions möjlighet i form av att kunna hänga upp högtalaren – Jag gillar också företagets logga – dessutom har de jobbat med den på ett trevligt sätt i form av kraftigt uppförstorad och att den går från vägg ut på golv – det är kul, tydligt och bra känner jag, det där med att jobba på golvet och framför allt att använda sina varumärkes färger tydligt – man ska känna igen sig som kund – tydlig röd tråd!
Företaget känns medvetet och duktiga – rätt i tiden! Här nedan kan ni kika på S – M – L i rörelse och ljud – ett trevligt klipp!